И это закон про люстрацию судей ??? Они над нами смеются…

27.03.2014 в Законодательство, Новости, О судах

Верховна Рада України 27.03.14 прийняла у першому читанні проект Закону «Про відновлення довіри до судової системи України» (№4378-1). За відповідне рішення проголосувало 233 депутати.

Текст проекта закона можно скачать ЗДЕСЬ.

В законе нет механизма пересмотра неправосудных решений, которые успели понапринимать 95% судейского корпуса по указке прокуратуры Януковича или проплаченные.

Вот вам случай из практики.
Печерский районный суд 2 года разбирается с кредитным договором и ипотекой должника по заявлению Приватбанка. В итоге (без всяких взяток) — принимает решение: договор ипотеки на квартиру недействителен.
Приватбанк подает в апеляцию. Апелляционный «думает» 2 месяца, потом постановляет отменить решение районного суда, дать возможность Приватбанку продать квартиру от имени должника, и молчит как выселять 3-х малолетних детей.
Расскажите мне, как при таком законопроекте наказать судей апелляционного суда за столь экзотическое решение?
Ведь однозначно на уровне апелляции суд «спонсирован» Приватбанком.

Нужен механизм, по которому судьи должны ответить за свои прошлогодние решения, независимо от того, по чьей указке они приняли неправосудное решение: по вказивке власти — политическое, или от Приватбанка — заказное проплаченное.
Коррупция одинакова.

Принцип такого механизма может быть такой: в законе прописывается «Поняття люстраційний позов. Зацікавлена особа має право подати в суд люстраційний позов на перегляд судового рішення яке було прийнято на протязі 2011-2013рр. Судовий збір за перегляд — 3 мінім зарплати. В разі прийняття рішення на користь позивача оплата йому повертається за рахунок судді що виніс неправомірне рішення. А справа такого судді передається на комісію перевірки суддів».

Как идея?


14.08.2014

Закон о люстрации – это то, чего Украина ждет все время после Майдана. 14.07.2014 принят в первом чтении. Однако стоит изучить текст законопроекта (на сайте парламента он находится по этому адресу:http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=51795 ) — а скачать его можете ЗДЕСЬ – немалая ответственность за люстрацию ложится на плечи самих чиновников, которые должны проверять друг друга. Уверен: если к этому процессу активно не приобщится общественность, мы можем получить, мягко говоря, не совсем те результаты, на которые надеемся. Впрочем, гражданский контроль люстрации в законопроекте прописан – вопрос лишь в том, как это будет выглядеть на практике.


Интернет реклама

Входящие поисковые запросы:
закон про люстрацию (10) *
YR_BPshare: Facebook YR_BPshare: LinkedIn  YR_BPshare: Google+  YR_BPshare: vkontakte

 

15 ответов на И это закон про люстрацию судей ??? Они над нами смеются…

  1. Головатий: Метою делегатів, яким сьогодні не вдалося провести з’їзд суддів, було запобігти своїй люстрації.

    Екс-міністр юстиції Сергій Головатий вважає, що сьогоднішній «з’їзд суддів» мав на меті запобігти ухваленню законопроекту «Про відновлення довіри до суду»

    Серед іншого в ефірі Еспресо.TV Сергій Головатий пояснив чому сьогоднішній суддівський з’їзд був нелегітимним.

    «На сьогодні було заплановано збіговійсько реваншистів, януковичців. Голова ради суддів України Онопенко Василь не розіслав запрошення, такого зїзду не могло статися, бо не було легітимного обрання делегатів», — сказав Головатий.

    На думку Головатого, на цьому з’їзді хотіли повернути до Конституційного суду поборників режиму Януковича.

    «А є мафія донецька, яка очолювала і очолює практично всі суди: Кобилянський, Ємельянов, Гвоздик зі спеціалізованого, кримінального і цивільного судів. Для того, щоб поміняти свою квоту. Через те, що ВР прийняла рішення, що зїзд суддів має це переглянути, тому сьогодні хотіли це імітувати. Одна мета була, поміняти “шило на мило”, але зберегти 10 суддів з 18, а рішення приймається 10-ма.

    Судді мають зібратися і обрати своїх делегатів, ці делегати обирають нових суддів Конституційного суду. Серед них Татьков, господарський суд — це вершина мафії суддівсьої, це мафія донецька. Так само і Кобилянський і Гвоздік», — сказав екс-міністр юстиції.

    Також, за словами Головатого, «є інформація, що в самому суді, юристи писали звернення, щоб визнати не конституційною постанову верховної ради про позачергові вибори. Це мало відбутися сьогодні через цей зїзд».

    Головатий переконаний, що з’їзд суддів мав також на меті запобігти своїй люстрації.

    «Рада має розглядати закон про відновлення довіри до суддів. Там передбачені рішучі кроки: люстрація. Люстрація суддів, які приймали рішення в багатьох площинах (демонстрації, забирання в СІЗО, тощо). І от ці судді мають підпасти під люстрацію.

    Цим законом, якщо він буде ухвалений, передбачається звільнення з посад усієї суддівської номенклатури. Це правильно», — нагадав Головатий.

    Як повідомляло Еспресо.TV, сьогодні Самооборона Майдану зірвала контрреволюційний переворот в Конституційному суді.

    Пізніше голова ради суддів Василь Онопенко повідомив, що легітимний з’їзд суддів відбудеться після ухвалення закону про люстрацію.

  2. Волох: Сьогодні судді відчули ставлення українців до суддівської гілки влади.

    Всеукраїнський з’їзд суддів повинен бути проведений після ухвалення Верховною Радою закону про відновлення довіри до органів суду.

    Про це в ефірі Еспресо.TV заявив блогер, бізнесмен Карл Волох, коментуючи зрив сьогоднішнього Всеукраїнського з’їзду суддів.

    «У другому читанні готовий закон про відновлення довіри до суддівської гілки. Яким чином потрібно було проводити з’їзд, якщо стара гвардія Януковича хотіла провести цей з’їзд, а наше завдання було їм цього не дати, от прийме Рада закон, тоді й нехай і проводять», — зазначив Волох.

    «Ситуація була абсолютно проста, прозора. Від восьмої години там стояла четверта козача сотня, блокували вхід. Але все в суді працювало в штатному режимі», — розповів блогер.

    Як зазначив Волох, делегатів до приміщення Верховного суду допомогли запустити «тітушки», однак Самооборона також змогла потрапити всередину і не допустити проведення з’їзду.

    «Самооборонці з «Правим сектором» почали, як тарганів, звідти (з будівлі суду – ред.) витягувати тих делегатів. Вони ховалися ті судді. Всіх знайшли, зробили їм коридор ганьби, нікого не чіпали», — розповів блогер.

    За його словами, сьогодні судді відчули ставлення українців до суддівської гілки влади.

    Нагадаємо, сьогодні близько 10:40 декілька сотень активістів від «Правого сектору», самооборони Майдану почали штурмувати будівлю Верховного суду України на вул. Пилипа Орлика в Києві.

    На з’їзді планувалось обрати чотирьох суддів, які б змогли вплинути на конституційну реформу.

    Колишній міністр юстиції Сергій Головатий заявив, що на з’їзді суддів у понеділок можуть вчинити спробу протягнення в КС поборників старого режиму, які, в свою чергу, повернуть до влади Віктора Януковича.

    Також, за його словами, Андрій Портнов, Віктор Медведчук і Віктор Янукович хочуть шляхом судової влади зробити контрреволюцію.

  3. Друзі, вітаємо — законопроект 4378-1 став законом! Це спільна перемога! Дякуємо кожному, хто боровся за його ухвалення попри шаленний тиск! Нагадаємо, що цей закон передбачає звільнення усієї Вищої Ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів, голів та заступників голів усіх судів України, а також зобов’язує провести перевірку порушення присяги усіма суддями, що під час Майдану забороняли мітинги, давали санкції на прослуховування, забирали права та арештовували активістів.
    Люстраційний комітет
    facebook.com/luscomitet

  4. Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк звернувся до парламенту з проханням розглянути законопроект щодо створення незалежного органу по боротьбі з корупцією

    Про це Яценюк заявив під час засідання Кабінету міністрів, передає кореспондент Еспресо.TV.

    Він нагадав, що в Україні планується створити Національну службу по боротьбі з корупцією. «Звертаємось до парламенту з проханням розглянути законопроект про створення незалежного органу, який не просто розпочне боротьбу з корупцією в судових органах влади, а й в усіх органах виконавчої влади», — заявив прем’єр.

    Також, за словами Яценюка, уряд ініціює зменшення повноважень чиновників: «Чим менше повноважень у чиновника, тим менше шансів отримати хабар, чим менше можливості займатися домовленостями, і тому сьогодні на засіданні буде розглянутий законопроект щодо фактично подвійного скасування видачі дозвільних документів».

    «Так ми свідомо йдемо на це, щоб міністерства і відомства не видавали сотні і тисячі дозвільних документів», — додав Яценюк.

  5. Кабінет міністрів звернувся до Верховної Ради з проханням проголосувати за скасування 70 дозволів з 143 передбачених законами

    Про це повідомив прем’єр-міністр Арсеній Яценюк під час обговорення ідеї створення Національної служби по боротьбі з корупцією, передає Еспресо.TV.

    «Також потрібно зменшенню кількісті повноважень місцевих органів. Корупція на нижньому і середньому рівні залишилась і вичікує. Досить нам вже одного з золотими батонами. Ті хто купує золоті батони, повинні «крошити батони в местах не столь отдаленных», — повідомив Яценюк.

  6. Глава люстраційного комітету Єгор Соболєв разом з представниками Самооборони зірвали заплановані вибори суддів Вищого господарського суду України.

    На цю посаду просували колишнього заступника глави цього суду Артура Ємельянова, повідомляє Еспресо.TV з посиланням на Цензор.НЕТ.

    У зв’язку з набранням чинності закону «Про відновлення довіри до судової влади в Україні» голови та заступники голів усіх судів загальної юрисдикції звільняються від займаних посад. Однак, за інформацією, яку опублікував на своїй сторінці у «Фейсбуці» Соболєв, судді поспішно зібралися на вибори, щоб наново обрати старих суддів.

    Як повідомив журналістам юрист Олег Поліщук, на ці вибори глава ВГСУ Віктор Татьков, який втратив посаду внаслідок набуття чинності закону, виділив близько $ 13 млн. За кожен голос передбачалося по $ 250 тис. Щоб отримати гроші, необхідно було пред’явити фото бюлетеня з власного телефону судді, зроблене в кабінці для голосування. За інформацією з того ж джерела, спочатку передбачалося голосування за заступника глави ВГСУ Ємельянова, однак, побоюючись занадто великого резонансу у зв’язку з особистістю Ємельянова, організатори виборів запропонували кандидатури Олександра Сибіга та Богдана Львова, що входять до сфери впливу екс-заступника глави Адміністрації Президента Андрія Портнова.

    Коли Соболєв з активістами прибули до приміщення суду, виявилося, що призначені на 15.00 вибори не відбулися. Але Єгору, представникам Самооборони, Автомайдану та іншим громадським працівникам вдалося поспілкуватися з Артуром Ємельяновим.

    Суддя Ємельянов запевнив присутніх, що вибори мають відбуватися демократичним шляхом і зазначив, що тиск громадськості не повинен заважати суддям зробити свій вибір, оскільки так само впливає на їхнє волевиявлення, як і тиск представників влади.

    Соболєв відповів Ємельянову, що довіра до судової влади в українців відсутня і багато хто був би не проти вчинити самосуд над тими, хто виносив судові рішення в Україні в останні роки.

    Соболєв доручив Ємельянову провести прозору процедуру висунення кандидатів під контролем громадськості.

    «Я сказав йому: або ти зробиш це, або через тиждень ми рознесемо тут все», — сказав глава Люстраційного комітету журналістам.

    Як повідомило Еспресо.TV джерело серед працівників Госпсуду, сьогоднішні збори мали інформативний характер, тому що в п’ятницю все одно не вдалося б зібрати кворум для голосування.

    За словами джерела, представники Самооборони виламали вхідні двері і заблокували всі виходи.

    «Після цього весь апарат вивели з суду. Зборів не було», — зазначив співрозмовник.

    Нагадаємо, раніше Соболєв попередив, що головою Вищого господарського суду намагаються без обговорення обрати колишнього заступника глави цього суду Артура Ємельянова, який є протеже Віктора Татькова – людини, яка по суті керувала усією судовою системою часів Януковича.

  7. Після революційних подій, що відбулися на Майдані в лютому, громадяни України з надією чекали на такі ж революційні рішення нової влади та докорінні зміни в їх жітті.

    Однак революційній спалах серед тих, хто сьогодні посів на вищі посади, і головне, страх та сумніви, що панували у Верховній Раді нещодавно, як вбачається, швидко йдуть на спад.

    Ще лунають гучні заяви про те, що приймаються необхідні для країни та такі, що вимагає світове співтовариство закони та рішення, однак, нажаль, крім назв, нічого революційного в них не має. За словами одного з членів Європейської комісії, нова українська влада будує численні «Потьомкінські селища» і «Європа це бачить».

    Одним з таких «селищ» став Закон «Про відновлення довіри до судової влади в Україні», або, як його називають «Про люстрацію суддів». Те, що судівська влада вже давно керується замість законів України так званим «телефонним правом», виконуючи вказівки «зверху», добре відомо. При цьому поширене хабарництво, за часів Януковича та його «смотрящего за судами» Портнова набрало найвищого ступеню цинізму, коли хабарі бралися з обох сторін, а потім справа вирішувалися за вказівкою на користь більш наближеної до влади сторони, «кидаючи лоха», який заплатив без повернення йому грошей. Неймовірні мільйонні суми платилися і за призначення на посаду судді. Рахунок йшов на мільйони доларів. Все це було. І всі винні не тільки не покарані, а й продовжують обіймати суддівські посади. І що дав так званий закон про люстрацію? Чи допустив звільнення суддів та їх новий набір за участю громадськості? Чи змінив він суддівську систему з урахуванням вікового досвіду Європейськіх країн, що, наприклад дозволяє розгляд багатої кількості справ мировим суддям, які працюють там, де мешкають і які підконтрольні громадськості? Чи дав можливість покарати всіх тих, хто роками виконував замовлення? НІ. Законом проголошено створення Тимчасової слідчої комісії, яка може розглядати заяви щодо суддів, які виносили рішення по відношенню до учасників протестів починаючи з лістопаду 2013 року. І це все? А де відповідальність за протизаконні вироки, що виносилися роками? Де люстрація, дослівне значення якої «очищення». Чи має право на таке очищення комісія створена законом? Звичайно ні. Лише на передачу інформації до Ради юстиції та органів прокуратури. А там? Як піде. А піде, ймовірно, «як треба».

    Отже не зважаючи на проголошену боротьбу зі старою системою та корупцією, не зважаючи на участь так званої «громадськості» у вигляді організацій, які відпрацьовують численні іноземні гранти, при написанні законів, нічого не змінюється. За значними назвами переховані значні компроміси. Можна вже писати інструкції: як написати закон так, щоб нікого не зачепити або «майстерність компромісу».

    Черговим будівництвом «Потьомкінського селища» став і законопроект «Про створення бюро антикорупційних розслідувань». Не звертаючи увагу на такі дрібні речі як незрозумілість поняття «антикорупційного розслідування», адже тоді має бути і «корупційне», головні слабкі місця і без того слабкого проекту такі:

    Антикорупційний орган пропонується створити при Кабінеті Міністрів. Він же призначає його керівника, формує політику та завдання, фінансує, створює територіальні одиниці. Проте чи буде такий орган ефективним? Чи буде він розслідувати справи проти своїх работодавців – міністрів? Чи буде мати можливість розлядувати справи проти прокурорів, суддів, слідчих? Адже це буде неконституційним втручанням в діяльність правоохоронних органів та суддівської влади з боку виконавчої влади? Ті, хто писав проект не особо цим переймалися. Тим більше, що в кожному міністерстві і сьогодні існують відділи, на які покладена протидія корупції і їх ефективність нульова.
    Більш цікаве: цей орган за проектом буде мати можливість розслідувати те, що його автори називають «корупцією в приватному секторі». Тобто економічні злочини, якщо сума збитків становить понад приблизно 50 тис доларів. Знов таки, залишимо осторонь непрофесійність авторів, адже суму збитків на початку розслідування встановити неможливо. Право на це в Україні і в усьому світі має тільки суд під час розгляду справи. Але що це означатиме? Що створюється черговий орган по знущанню над бізнесом? Не треба довго думати, щоб зрозуміти куди в першу чергу направить свою активність такий орган. На Кабмін, що його створив та корупційні схеми міністерств? Ні. На прокуратуру? Ні. На бізнес. І спокійно і «хабарно». До справ, що зможе розслідувати такий орган було віднесено всі улюблені правоохоронцями «комерційні» статті: шахрайство, контрабанда, видмивання коштів, зловживання службовим становищем, до якого за існуючим законодавством відноситься діяльність і головних бухгалтерів і директорів приватних підприємств. Все це пояснюється авторами «Європейською практикою», хоча європейські спостерігачи чому сь наполегливо рекомендують «не чипати приватний сектор взагалі». І дійсно: як орган, що за пропозицією матиме 1300 осіб при такій можливості розслідувати що завгодно буде вести справи відносно можновладців. Та й навіщо? Можна легко манипулювати статистикою, не чипаючи владу.
    Крім того цей орган зможе розслідувати і справи проти військових. Те ж цікаво. Якщо керівник військової частини продасть, наприклад що сь зі складу, цим також зможе займатися антикорупційний орган, не зважаючи на те, що це банальна крадіжка.
    І, звичайно «майстри компромісу», що пропонують такий проект не забрали з підслідності інших органів статті кримінального кодексу, за якими можуть розслідувати справи. Певно, щоб не образити. І взагали колгосп – це веселіше. Це, звичайно суперечить й процесуальним нормам права, але кого це хвилює? Щоб хвилюватися потрібно процесуальні правила щонайменше знати. Тут слід звернути увагу на гасла щодо залучення громадськості до цсіх процесів в країні. Так, звичайно залучати треба. Потрібно знати чого саме потрубеє громадянське суспільство. Але давати можливість писати фахові закони? Тим, хто ніколи не працював у слідстві та судах? Чи довірити ви складну хірургічну опреацію представнику громадськості?
    Але ще цікавішим є порядок обрання керівника антикорупційного органу або НБАРУ. Обирати кандидатуру має комісія з 3-х невідомих осіб, що направлені Комітетом Верховної Ради з боротьби з організованою преступністю і корупцією, Голова якого (СЮРПРИЗ!!!!) є основним автором законопроекту. А 4 особи в цій комісій – це представники громадських організацій, до статутної діяльності яких входить боротьба з корупцією. Питаня: хто ці люди? Хто їх обиратиме? Чи мають вони політичну відповідальність перед громадянами, які їх обрали до органів влади? Ні. Але знову сюрприз! Саме такі особи є іншими авторами законопроекту. Дехто, правда, в першу чергу запитує: чому 4? Чому не 5? Думати довго також не треба. 3+4 дає за проектом кворум та більшість в комісій при обранни керівника НБАРу. Отже корупційна складова при створенні антикорупційного органу? Нажаль виглядає саме так.
    Також не зважаючи на запевнення авторів, що Директора не можливо усунути з посади, право такого відсторонення віддано знову таки Кабміну «за вмотивованним клопотанням Генпрокурора». Ще одна сумнівна новація, адже це протирічить конституційному статусу органів прокуратури та її повноваженням. Прокурори, навіть Генеральні, не можуть звертатися ні до кого з клопотанням кого сь звільнити. І що таке вмотивоване клопотання? Які мотиви будуть рахуватися? Чергова норма, яка дає мало можливостей для контролю і багато можливостей для корупції.
    Звичайно є й багато інших «моментів». Наприклад третину статей законопроекту присвячено соціальному забезпеченню працівників органу, праву носити зброю та підвищувати кваліфікацію в іноземних закладах. Не зважаючи на те, що орган матиме права слідства у кримінальних справах, корупція в Україні ще й досить вважається адміністративним правопорушенням. Отже якщо, наприклад орган захоче (а вдруг?) розслідувати справу проти держслужбовця, інший орган може скласти адміністративний протокол, це закріпиться рішеням суду, і оскільки факти, встановлені судами в Україні не переглядаються, кримінальну справу вже порушити або завершити буде неможливо.

    І це на фоні того, що Європейські представники прямо наголошують: подальше фінансування України можливе лише у випадку створення дійсно незалежного органу боротьби з корупцією, ВІДОКРЕМЛЕНОГО від Уряду. І на це вони навіть готові виділити окремо додаткові кошти.

    Все це, і щирий намір дійсно боротися з корупцією стало підставою для того, що Тетяна Чорновол, яка призначена Уповноваженим по боротьбі з корупцією при Кабміні, і яка, начебто, мала б радіти тому, що орган створюється саме ним, звернулася до народних депутатів – фахівців: Андрія Кожемякіна, Генадія Москаля та Голови Адміністрації Президента С. Пашинського, які терміново створили робочу групу і внесли до Вреховної Ради новий законопроект «Про Державну службу боротьби з корупцією», де всі ці проблеми були усунені.

    Новий проект,узагальнив всі попередні та вніс поправки з огляду на вимоги ЕС щодо спрощення візового режиму та надання Україні фінансової допомоги.

    Так, орган, за прикладом СБУ створюється поза системою інших органів влади. Корупція визнається кримінальним злочином та таким, що загрожує національній безпеці держави. Саме тому обрання Голови довірено РНБО – органу, до якого входять політично відповідальні особи: Прем’єр-мінрістр, Президент, профільні міністри. При цьому за ланкою контролю він збалансовує Верховну Раду та створений нею Кабмін, оскільки має право перевірки діяльності їх службових осіб, але не підконтрольний їм. Також вперше в історії України за прикладом Європейських країн до осіб, що відповідатимуть за корупцію віднесено колишніх високопосадовців, які, не зважаючи на залишення посад, мають вплив на тих чи інших співробітників їх колишньої служби, яких, наприклад, самі призначили. При органі утворюється реестр майна та прибутків високопосадовців та членів їх сімей, відомості якого ДСБК має право перевіряти. Служба вперше в історії матиме можливість самостійно звертатися до іноземних судів для повернення виведених з держави попередніми урядовцями та наближеними до них особами коштів, адже до сьогодні Мінюст, на який таке завдання покладене законом, не зробив жодного кроку в цьому напрямку. До підслідності ДСБК віднесено злочини держслужбовців і ТІЛЬКИ їх. Ніякого втручання у діяльність бізнесу. Цікаво, що по Раді вже пішли чутки, що це призведе до пошкодження інтересів великого бізнесу, який тісно пов’язаний з високопосадовцями. То ж перший крок на розв’язання влади та бізнесу? Чи зробить його Верховна Рада?

  8. Народний депутат Микола Княжицький вважає, що одна справа говорити про боротьбу з корупцією, інша – боротися з нею

    Особливо, коли боротися за чесність починають родичі колишніх високопосадовців із престижними європейськми дипломами. Про це він висловися на своїй сторінці у «Фейсбук», повідомляє Еспресо.TV.

    «Слова, слова… Наша люстрація нічого спільного не має із європейським тлумаченням цього слова, за право боротися з корупцією точиться корупційна боротьба, хвалені випускники гарварду — просто родичі минулих високопосадовців.

    Ще й війна .

    Все одно краще, ніж при Януковичу», — написав відомий журналіст і політик.

  9. Друзі,

    Перепрошую за перерву в листуванні, були надзвичайно важкі і важливі
    дні (інколи й ночі) через ухвалення закону «Про відновлення довіри до
    судової системи України».

    Час підсумувати перші результати і зрозуміти, як діяти далі.

    1. Закон звільнив усе керівництво судів — від Вищої ради юстиції до
    заступника голови будь-якого районного суду. З чим всіх із запізненням
    вітаю. Більше того, закон забрав у Верховної Ради право призначати
    голів судів і передав це право самім суддям — щоб вони обрали нових
    голів таємним голосуванням.

    2. У більшості випадків судді негайно обрали собі
    головами…звільнених законом старих голів. (Через це і перерва в
    листуванні — боролися з ними як могли). Шляхом громадського тиску нам
    вдалося це зупинити у Вищому господарському суді
    blogs.pravda.com.ua/authors/sobolev/534d8aaaa68ca/, та у Вищому
    спеціалізованому суді з цивільних та кримінальних справ
    facebook.com/photo.php?fbid=10200849191911745&set=a.4263119915884.1073741825.1822575871&type=1.
    Так само це зробили колеги в регіонах, зокрема, в Апеляційному суді
    Донецької області. Але в більшості випадків судді самі вдягнули собі
    на шию ярмо, який закон з них зняв.

    3. Я спочатку розстроювався, що в законі немає норми, яка забороняє
    головам, яких закон звільнив, бути знову обраними. (Ми записали цю
    норму у першій варіант закону, але депутати її викреслили при
    ухваленні). Тепер я розумію — це на краще. Ми побачили справжній стан
    суддівського корпусу, більшість якого не готова до незалежності.
    Зберемо і оприлюднимо інформацію по кожному суду.

    4. Отже, треба максимально очищати суди і від суддів без посад. Ми з
    Танею Чорновол оголосили конкурс з підбору членів тимчасової
    спеціальної комісії, яка перевірятиме суддів (за законом, вона має
    номінувати 5 з 15 членів. Інші 5 дав Верховний суд та ще 5 має дати
    Верховна Рада). Ось хто подав заявки на наш конкурс
    drive.google.com/?tab=mo&authuser=0#folders/0B9EKLQIeWOdcQlhvVFltVzhIc2M.
    До 15 числа ми виберемо і номінуємо 5 членів комісіїю Тоді вона зможе
    працювати навіть, якщо парламент не визначить своїх членів.

    5. З метою очищення судов від звичайних суддів без посад, але й без
    хребта ми пропонуємо максимально приділити увагу кого і як зараз
    номінують до Вищої ради юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії
    суддів. Це два найважливіших для суддів органи, які мають права їх
    підбирати та ініцювати вигнання. Усі старі члени цих органів звільнені
    нашим законом. Тепер новий президент, діючий парламент, з’їзд суддів,
    адвокатів та науковців, і уповноважений з прав людини мають номінувати
    нових членів. Ми закликаємо це робити через відкриті конкурси на
    кшталт тих, що ми організували в МВС або з Чорновол. Поки погодилася
    лише омбудсмен (конкурс буде оголошено 5 травня). Ще один успіх -
    колеги з Одеси силами місцевої самооборони зірвали спробу Сергія
    Ківалова провести традиційний кишеньковий з’їзд науковців, які і
    відправляли його та його людей до Вищої ради юстиції та Вищої
    кваліфікаційної комісії суддів. Звільнені від ярма Ківалова науковці
    зібралися сьогодні в Києві і номінували більш менш незаплямованих
    людей. Будемо далі контролювати формування і роботу цих ключових
    органів для утворення правосуддя.

    6. Як ми і планували, у парламенті зареєстровано усі чотири проекти
    закону про люстрацію усіх органів влади, які підготували члени нашої
    робочої групи. Нам найбільш вдалим здається оцей
    w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=50566. Але автори
    всіх законів спільно з депутатами, що їх зареєстрували, за нашою
    ініціативою вже об`єдналися в одну робочу групу, щоб разом виписати і
    пролобіювати ЄДИНИЙ закон

    7. Втім, перед атакой на парламент з вимогою ухвалити такий закон ми
    вирішили з’їздити в гості до більшості обласних центрів, щоб отримати
    зворотню думку та краще познайомитися з Вами. Я вже був у Львові,
    Донецьку та Одесі, завтра їду до Хмельницького. Якщо теж запрошуєте в
    гості, дайте знати нашому координатору зв’язків з регіональними
    ініціативами Ірині Сусловій -.097 605 97 23.

    8. І, звісно, включайтеся у підбір керівника міліції Вашої області,
    якщо Ви ще не включилися. Від громадськості Полтавської, Херсонської,
    Хмельницької та Чернігівської областей чекаємо оцінок кандидатів, що
    вже подали заявки. Насамперед давайте знати, якщо серед них
    корупціонери або садисти в погонах. Резолюції громадських зборів
    надсилайте на luscomitet@gmail.com. У Вінницькій, Закарпатській,
    Миколаївській та Чернівецькій областях чекаємо заявок від гідних
    претендентів. Хай подаються сюди
    mvs.gov.ua/mvs/control/main/uk/publish/article/1029725.

    До зустрічі у справах!

    З повагою,

    Єгор Соболєв, уповноважений Радою Майдану провести люстрацію

  10. Лист від Єгора Соболєва.

    Друзі,

    Час підсумувати все, що ми зробили після Майдану, і зрозуміти, що робити далі.

    Наші ключові результати я спробував викласти тут
    blogs.pravda.com.ua/authors/sobolev/5390f504d3b7d/. А ключових
    висновки два.

    Перший — нинішня коаліція вирішила не ламати корупційну систему
    Януковича, а очолити її. І контрреволюція фактично вже почалася. Ось
    головні погані для нас прояви:

    1. Ківалов, якого нинішня коаліція безсоромно зберегла на посаді
    голови парламентського комітету з правосуддя, разом із його партнерами
    по системі неправосуддя перейшов в контрнаступ. Підконтрольні йому
    судді своїми рішення скасовують призначення нових членів Вищої ради
    юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Нагадаю, старих
    членів ми звільнили законом «Про відновлення довіри до судової
    системи». Саме нові ВРЮ та ВККС мали почати очищення судів. Це єдині
    органи, які мають на це право. Блокуючи їхню роботу, Ківалов і Ко
    зберігають своїх суддів. І, як я вже інформував, ці самі судді у 80%
    судах обрали тих самих керівників, яких закон звільнив. Цього тижня ми
    знову заблокували спробу людини Януковича Миколи Кобилянського очолити
    Вищий адміністративний суд, але в понеділок ці тітушки в мантіях знову
    зберуться обирати собі голову під охороною начальника УДО Валерія
    Гелетея.

    2. МВС другий місяць саботує організовані в березні за нашою
    рекомендацією конкурси з підбору начальників міліції областей. Після
    того, як на конкурсах були підібрані прийнятні для громади керівники
    міліції Волині та Львівщини, Арсен Аваков та його підлеглі почали
    блокувати заміну своїх одіозних колег.

    3. Верховна Рада навіть не винесла на голосування жоден з чотирьох
    законів «Про люстрацію», що були розроблені за участі наших
    правників-волонтерів та зареєстровані в парламенті ще на початку
    квітня.

    Другий висновок — якщо ми піднімаємо інших громадян, очищення держави
    можливо. Як Ви пам’ятаєте, навіть закон, який звільнив керівників
    судів, був ухвалений Радою після чотирьох наших мітингів під
    парламенту. З того часу десятки посадовців пішли внаслідок тиску
    громадян у багатьох регіонах. Першість тут тримають, звісно, західні
    області. Хоча й на Дніпропетровщині щось вдалося:)
    blogs.pravda.com.ua/authors/sobolev/537e829377ec7/.

    Отже, давайте ще більше в себе вірити і ще більше пояснювати людям, що
    провести люстрацію мають не посадовці (вони її природні вороги), а
    суспільство. Ми після історії з поверненням голів судів переписали наш
    закон про люстрацію. Фактично ним пропонується набрати державу наново
    без корупціонерів, вихідців з КДБ та людей Януковича.

    Завтра, (у п’ятницю, 13-го:)), об 11:00 ми йдемо до новообраного
    президента і запропонуємо Петру Порошенку поставити підпис під цим
    законом і від свого імені внести в Раду. Врешті-решт, президент перший
    має бути зацікавлений у створенні ефективної держави.

    Хто буде у Києві — приєднуйтеся. Однодумців з інших міст як завжди з
    радістю скоординує Ірина Суслова -.097 605 97 23.

    Якщо Порошенко вчинить як нинішня коаліція і буде саботувати
    люстрацію, значить, будемо збиратися усією Україною під парламентом і
    тоді вони вже нікуди не дінуться.

    Все в нас вийде.

    З повагою,
    Єгор Соболєв

  11. Друзі!
    По-перше, вітаємо вас з тим, що вчора ми таки змусили депутатів зробити перший крок до люстрації! Парламент прийняв за основу законопроект «Про очищення влади» (№4359а), який передбачає перевірку кожного судді, прокурора, міліціонера, працівника СБУ та посадовця включно з керівниками Міноборони та Генштабу. За відповідне рішення проголосували 252 народних депутатів. Детальніше про законопроект можна прочитати у додатку.
    По-друге, дякуємо кожному з вас, хто долучився до боротьби за ухвалення цього законопроекту. Без вашої допомоги ми б не змусили депутатів розпочати процес очищення влади.
    По-третє, хочемо розповісти, що ми робимо далі:
    1. Вдосконалюємо текст законопроекту і слідкуємо, щоб противники люстрації не послабили його
    Наразі законопроект «Про очищення влади» прийнятий «за основу», а не «вцілому». Це означає, що його зміст буде доопрацьовуватися, а потім депутати знову голосуватимуть за нього. На етапі доопрацювання парламентарі та експерти (через парламентарів) можуть вносити поправки до закону. І на цьому етапі вороги люстрації будуть намагатися вихолостити закон, а друзі, навпаки, посилити його.
    Опрацьовувати усі пропозиції буде спеціальна робоча група, до якої увійдуть представники різних парламентських фракцій та громадські експерти. Координувати її роботу буде депутат, що є одним з співавторів законопроекту — Юрій Дерев’янко. Він вже запросив до групи представника Президента в Парламенті Руслана Князевича.
    Щоб забезпечити громадський контроль за доопрацюванням (адже вороги люстрації будуть намагатися послабити законопроект), засідання робочої групи буде проводитися у відкритому режимі із веб-трансляцією. Таким чином ви зможете слідкувати за тим, хто з депутатів які правки пропонує.
    Якщо ви маєте свої пропозиції щодо вдосконалення законопроекту – надсилайте їх на емейл Юрія Дерев’янка — Derevyanko.Yuriy @ rada.gov.ua.
    2. Тиснемо на депутатів, що не голосували «за» ухвалення законопроекту
    Нестримні друзі люстрації – автомайданівці – вже пообіцяли з’їздити до домівок депутатів, що не захотіли підтримати очищення влади.
    Ви також можете долучитися до цієї справи. Тут ви можете подивитися, хто з депутатів не голосував за ухвалення законопроекту “Про очищення влади”. Тут ви можете знайти емейли, щоб написати їм у вічливій формі, чому ви просите їх розпочати люстрацію і підтримати законопроект в другому читанні.
    Крім того, ви можете прийти до офісів партій, чиї депутати не голосували, і закликати їх не включати цих депутатів до своїх виборчих списків і не підтримувати їх як мажоритарщиків.
    4. Залучаємо до громадської кампанії за підтримку люстрації більше людей
    Ви можете допомогти своїм друзям та сусідам більше дізнатися про наш законопроект і долучитися до громадської кампанії на його підтримку. Друзі-поліграфісти на наступному тижні зроблять листівки, у яких пояснюється суть нашого законопроекту. Якщо у вас є можливість допомогти розповсюдити їх – звертайтеся до нашого волонтера Антона – 050-242-21-49 (він передасть новою поштою необхідну вам кількість листівок).
    5. Готуємося знову прийти під стіни Верховної Ради, коли законопроект «Про очищення влади» буде в другому читанні

    Після опрацювання законопроект знову буде винесено для голосування Верховною Радою. І, ясна річ, якщо ми не закличемо депутатів ухвалити закон чим швидше, то вони скористаються нагодою не розглядати його. Тому, дуже важливо знову продемонструвати нашу волю до реальних змін!

    Ще раз дякуємо вам!

    З повагою,
    люстраційний комітет

  12. ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ ПІСЛЯ ПРИЙНЯТТЯ ЗАКОНУ?

    Етап 1: Створення інституційної основи для очищення влади (3-6 місяців):
    • Кабмін вносить до ВР законопроекти, які забезпечують зменшення чисельності держслужбовців та збільшення посадових окладів.
    • Реформується Нацагентство з державної служби. Нацагентство стає координуючим органом при здійснені перевірок уповноваженими органами.
    • Нацагентство створює центральну та територіальні комісії. До кожної комісії мають обов’язково входити 1 представник громадськості і 1 представник ЗМІ.

    Етап 2: Проведення люстрації (орієнтовно 1-2 роки може тривати перевірка усіх держслужбовців та осіб, які повинні пройти перевірку):
    • Перевірка здійснюється на відповідність усіх суб’єктів люстрації (держслужбовців, депутатів та посадових осіб органів місцевого самоврядування, суддів, військових посадових осіб, міліції, нардепів, членів ЦВК та інших) визначеним критеріям за процедурою аналогічною до перевірки держслужбовців, що здійснюється зараз. Згідно графіку перевірок та у черговості — від посадовців, що займають найвищі посади — до найнижчих.
    • Уповноважені органи (СБУ, прокуратура, міліція, податкова) подають всі дані перевірки по кожному держслужбовцю до Нацагентства, яке їх узагальнює, оприлюднює і передає керівникам відповідних органів державної влади, Секретаріату Кабміну, Адміністрації Президента та ЦВК.
    • Інформація про початок перевірки та висновки відповідних органів державної влади, Секретаріату Кабміну, АП, ЦВК відкрито публікуються на спеціальному сайті.
    • На основі висновків виноситься рішення про можливість держслужбовцю продовжувати займати свою посаду.
    • Якщо висновок негативний — особа звільняється з посади. У випадку, якщо особа займає ВИБОРНУ ПОСАДУ, то наслідком перевірки є оприлюднення висновків. Негативний висновок НЕ є підставою, що забороняє особі балотуватися на виборні посади чи їх обіймати.

    Етап 3: Системна робота по формуванню кадрового складу державної служби:
    • Одночасно з проведення люстаційних перевірок, набір держслужбовців на звільнені чи нові посади здійснюється через відкриті кадрові конкурси та у відповідності до люстраційних процедур перевірки.

  13. Навальный прокомментировал украинский закон о люстрации

    Принятый в Украине в первом чтении законопроект о люстрации — это выдающееся и уникальное политическое явление. Такое мнение высказал российский оппозиционер Алексей Навальный.

    «Скорее всего, многое в ближайшей судьбе этого государства будет зависеть от того, примут ли закон окончательно и воплотят ли его в жизнь. На этот счет есть определенные сомнения», — написал политик на своем сайте, приведя переписку двух депутатов Рады по поводу принятия документа, один из которых назвал законопроект пиаром.

    «С принятием закона тоже ситуация уникальная: его очень хотят люди (где-то видел цифру 81% опрошенных), но совсем не хотят элиты, чему не удивляешься, глядя на это, например, положение: Вместе с тем субъектами, которые не прошли проверку (на люстрацию, — ред.), считаются лица, которые не прошли проверку информации в декларации об имуществе, доходах и расходах и не смогли доказать законность источников происхождения полученных доходов», — отметил оппозиционер.

    «Так что легкой дороги не получится ни с окончательным принятием, ни с дальнейшей реализацией. Будем следить за процессом, очень хотелось бы, чтобы все вышло», — добавил Навальный.

    Напомним, за проект закона об очищении власти №4359а в первом чтении на заседании парламента 14 августа проголосовали 252 народных депутата. Законопроект предусматривает проверку сведений в отношении чиновников.

    Субъектами проверки являются глава Верховной Рады, его заместители, премьер-министр, министры, глава СБУ, генпрокурор, глава НБУ, глава Счетной палаты, Уполномоченный Верховной Рады по правам человека, глава Верховной Рады Автономной Республики Крым и Совета министров АР Крым, а также народные депутаты, судьи Конституционного Суда, члены Высшего совета юстиции, сотрудники органов внутренних дел рядового и руководящего состава, члены Центральной избирательной комиссии и т.д.

    В частности, проверке подлежат сведения, указанные в декларации о доходах и расходах, полноты и своевременности уплаты налогов и сборов, соответствия расходов полученным доходам. Проверку организует руководитель органа, в котором работает субъект проверки. План проверок утверждается национальным агентством Украины по вопросам госслужбы.

    Также предусмотрено, что если проверка выявит расхождения между данными, поданными субъектом, и реальной информацией, субъект проверки может в течение пяти дней подать свои разъяснения по данному факту. В случае представления в орган проверки поддельных документов или неправдивых сведений, субъекты проверки привлекаются к уголовной и административной ответственности, в предусмотренном законом порядке. Определяются особенности увольнения с работы лиц, которые не прошли проверку. Также предусмотрено участие общественности в проведении таких проверок.

    Один из авторов законопроекта народный депутат Юрий Деревянко предложил своим коллегам совместно доработать документ ко второму чтению.
    news.liga.net/news/politics/2945848-navalnyy_prokommentiroval_ukrainskiy_zakon_o_lyustratsii.htm

  14. Рада тяжело, но проголосовала люстрацию

    Верховная Рада проголосовала во втором чтении и в целом закон об очищении власти.
    За соответствующее решение проголосовали 321 народный депутат.
    Перед тем депутаты провалили голосование за законопроект во втором чтении, но смогли с нескольких попыток вернуться к его рассмотрению.
    Спикер парламента Александр Турчинов заявил депутатам, что не выпустит их из зала, пока вопрос люстрации не примут.
    Лидер фракции «Свободы» Олег Тягнибок призвал депутатов принять «этот, менее жесткий вариант, чтобы завтра не пришлось принимать более жесткий».
    Между тем активисты под парламентом перекрыли улицу Грушевского и зажгли там шины.
    Украинская правда

  15. Адвокат Валентина Теличенко вважає, що з прийняттям Закону «Про очищення влади» корупції не стало менше, більш завбачливі стали корупціонери

    Таку думку вона висловила в ефірі Еспресо.TV.

    «Закон «Про очищення влади» передбачає перевірку всіх працівників пракуратури, працівників влади. Перевірити всіх якісно не можливо. Тоді з чого будемо починати, кого відбирати? Це дає нам шанс на порушення, корупції», — сказала вона.

    Адвокат додала, що менше корупції в судах та інших установах не стало, стали більш уважними самі чиновники. Намагаються ретельніше приховати свої статки.

    «Ми хочемо очистити Україну не від Януковича, а від корупції. Янукович утік і забрав режим із собою. А корупція була і до Януковича, а за нього вона розквітла. Вона не стала меншою зараз. Може, трохи оглядаються ті, хто виносять незаконні рішення. Але вона не стала меншою. Цього розуміння не стало ні в суддів, ні в прокуратурі. Бо, як на мене, за прокурорства Міхновського корупція у прокуратурі стала ще більшою», — наголосила Теличенко і додала: «Тепер машини трохи приховують. Тепер під “Кишенею” нема де запаркуватися. Тепер прокурор пішки доходить до прокуратури, бо може надійти журналіст і перевірити».

Прокомментировать

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


три × = 24

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов